Czym jest SEO?

Written By :

Category :

Marketing internetowy

Posted On :

Share This :

Zaczniemy od rozwiązania tego skrótu, SEO, czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, ma na celu udoskonalenie naszej strony. Jej celem jest podniesienie pozycji naszej strony, tak aby wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Wyróżniamy dwa główne filary odpowiedzialne za ranking:

1.     Treść strony oraz jej optymalizacja on-site:

•          Słowa kluczowe – czyli słowa, które mogą zostać wpisane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Dobrze jest znaleźć odpowiednie dla naszej strony słowa kluczowe, a następnie umieszczać je w nagłówkach oraz treściach naszej witryny.

•          Jakość strony – skupienie się na tym, po co w ogóle użytkownicy wchodzą na naszą stronę. Niezwykle ważne jest tworzenie wartościowych artykułów, które są odpowiedzią na potrzeby użytkowników.

•          Struktura i wygląd strony – dobre treści nie wystarczą, by przyciągnąć internautów. Warto skupić się także na odpowiednim wyglądzie strony, aby była czytelna i łatwa w obsłudze.

2.     Optymalizacja off-site:

Skupia się na zbudowaniu pozycji strony poprzez zdobywanie jakościowych linków prowadzących do naszej witryny. Takie działania są postrzegane przez wyszukiwarkę jako dobre rekomendacje, co sprawia, że nasza strona widnieje wyżej w wynikach wyszukiwania

Warto także publikować teksty i treści na portalach związanych z Twoją branżą, a także takich, które mogą zainteresować potencjalnych czytelników Twoimi usługami. W takich artykułach zamieszczamy linki prowadzące do Twojej strony. Warto zaangażować się także w media społecznościowe, których rolą może być budowanie zaufania, społeczności oraz reputacji w internecie. 

Pamiętaj, by nie tylko wrzucać regularnie posty, ale także odpowiadać na komentarze i budować w ten sposób relacje z użytkownikami

Jak widać, SEO nie jest pojedynczym działaniem, lecz grupą działań, które mają za cel wspomóc widoczność Twojej strony. Jest to inwestycja, która wielokrotnie się zwraca. Bądźmy szczerzy, prawie nikt nie zagląda na drugą stronę wyników w wyszukiwarce, dlatego musimy zrobić co w naszych siłach, by znaleźć się na pierwszej stronie. Nie jest to najszybszy proces, może potrwać kilka miesięcy, ale zdecydowanie jest to działanie warte czasu i włożonej w nie pracy.