Performance Max to nowy rodzaj kampanii reklamowej w Google Ads, który umożliwia reklamodawcom osiągnięcie określonych celów efektywnościowych poprzez skupienie się na automatyzacji i wykorzystanie wszystkich dostępnych zasobów reklamowych w ramach jednej kampanii. Jest to uzupełnienie kampanii wyszukiwania opartych na słowach kluczowych i umożliwia dotarcie do większej liczby klientów na różnych platformach Google, takich jak wyszukiwanie, reklamy graficzne, YouTube, Gmail, Mapy Google i karty Discover.
Performance Max to kampania oparta na pełnej automatyzacji, zastępująca kampanie lokalne i inteligentne kampanie produktowe. Po jej skonfigurowaniu można wyświetlać reklamy w różnych formatach, takich jak tekstowy, graficzny, produktowy, wideo i inne, w zależności od preferencji użytkowników. System Google samodzielnie rozdziela budżet w najbardziej efektywny sposób, a reklamodawca musi dostarczyć tylko niezbędne materiały, takie jak teksty, grafiki, wideo i feed produktowy.
Ten rodzaj kampanii skupia się na zwiększaniu efektywności poprzez osiąganie wyznaczonych celów konwersji. Wykorzystuje zaawansowane technologie AI od Google, takie jak ustalania stawek, optymalizacji budżetu, kreacji, atrybucji i list odbiorców. Kampania ta operuje na podstawie precyzyjnie określonych celów reklamowych, takich jak docelowe CPA lub ROAS oraz zasoby kreacji i sygnały dotyczące odbiorców. Jej głównym celem jest jak najszybsze osiągnięcie określonych celów marketingowych.
Zalety kampanii Performance Max
- znajdowanie większej liczby klientów dokonujących konwersji,
- dostosowanie celów kampanii do celów firmy i umożliwienie maksymalizacji liczby lub wartości konwersji,
- zachęcenie klientów do interakcji w różnych kanałach Google,
- możliwość dotarci do nowych, nieoczekiwanych segmentów klientów,
- optymalizacja stawki w różnych kanałach pod kątem punktów kontaktu, aby jak najbardziej zachęcają klientów do konwersji.
- dzięki dostępnym w ramach kampanii Performance Max raportom o skuteczności zasobów można się dowiadywać, które kreacje zwiększają skuteczność, oraz optymalizować kreacje w kampanii pod kątem zwiększania zwrotu z inwestycji,
- nowe statystyki mogą pomóc w analizowaniu zmian skuteczności i opracowywaniu szerszej strategii prowadzenia działalności.
Kiedy warto skorzystać z kampanii Performance Max?
Kampania Performance Max jest idealna, gdy:
- Określasz konkretne cele reklamowe i konwersji, takie jak zwiększenie sprzedaży online czy pozyskiwanie potencjalnych klientów.
- Chcesz maksymalizować efektywność swojej kampanii, wykorzystując różnorodne kanały reklamowe.
- Poszukujesz prostego dostępu do wszystkich kanałów reklamowych Google za pośrednictwem jednej kampanii.
- Dążysz do rozszerzenia zasięgu i zwiększenia wartości konwersji w porównaniu do kampanii opartych na słowach kluczowych w sieci wyszukiwania.
Performance Max a inne kampanie automatyczne
W Google Ads dostępne są różne kampanie automatyczne, takie jak elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania. Podobnie jak w przypadku kampanii Performance Max, automatyzacja jest kluczowym narzędziem do dostosowania stawek i wyboru najlepszych treści, np. banerów, tekstów czy logo, w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności reklamy. To, co wyróżnia kampanię Performance Max, to możliwość skierowania jej na wiele kanałów w ramach jednej kampanii.