Na czym polega kampania Performance Max?

Written By :

Category :

Marketing internetowy

,

Performance Max

Posted On :

Share This :

Performance Max to nowy rodzaj kampanii reklamowej w Google Ads, który umożliwia reklamodawcom osiągnięcie określonych celów efektywnościowych poprzez skupienie się na automatyzacji i wykorzystanie wszystkich dostępnych zasobów reklamowych w ramach jednej kampanii. Jest to uzupełnienie kampanii wyszukiwania opartych na słowach kluczowych i umożliwia dotarcie do większej liczby klientów na różnych platformach Google, takich jak wyszukiwanie, reklamy graficzne, YouTube, Gmail, Mapy Google i karty Discover.

Performance Max to kampania oparta na pełnej automatyzacji, zastępująca kampanie lokalne i inteligentne kampanie produktowe. Po jej skonfigurowaniu można wyświetlać reklamy w różnych formatach, takich jak tekstowy, graficzny, produktowy, wideo i inne, w zależności od preferencji użytkowników. System Google samodzielnie rozdziela budżet w najbardziej efektywny sposób, a reklamodawca musi dostarczyć tylko niezbędne materiały, takie jak teksty, grafiki, wideo i feed produktowy.

Ten rodzaj kampanii skupia się na zwiększaniu efektywności poprzez osiąganie wyznaczonych celów konwersji. Wykorzystuje zaawansowane technologie AI od Google, takie jak ustalania stawek, optymalizacji budżetu, kreacji, atrybucji i list odbiorców. Kampania ta operuje na podstawie precyzyjnie określonych celów reklamowych, takich jak docelowe CPA lub ROAS oraz zasoby kreacji i sygnały dotyczące odbiorców. Jej głównym celem jest jak najszybsze osiągnięcie określonych celów marketingowych.

Zalety kampanii Performance Max 

  • znajdowanie większej liczby klientów dokonujących konwersji,
  • dostosowanie celów kampanii do celów firmy i umożliwienie maksymalizacji liczby lub wartości konwersji,
  • zachęcenie klientów do interakcji w różnych kanałach Google,
  • możliwość dotarci do nowych, nieoczekiwanych segmentów klientów,
  • optymalizacja stawki w różnych kanałach pod kątem punktów kontaktu, aby jak najbardziej zachęcają klientów do konwersji.
  • dzięki dostępnym w ramach kampanii Performance Max raportom o skuteczności zasobów można się dowiadywać, które kreacje zwiększają skuteczność, oraz optymalizować kreacje w kampanii pod kątem zwiększania zwrotu z inwestycji,
  • nowe statystyki mogą pomóc w analizowaniu zmian skuteczności i opracowywaniu szerszej strategii prowadzenia działalności.

Kiedy warto skorzystać z kampanii Performance Max?

Kampania Performance Max jest idealna, gdy:

  1. Określasz konkretne cele reklamowe i konwersji, takie jak zwiększenie sprzedaży online czy pozyskiwanie potencjalnych klientów.
  2. Chcesz maksymalizować efektywność swojej kampanii, wykorzystując różnorodne kanały reklamowe.
  3. Poszukujesz prostego dostępu do wszystkich kanałów reklamowych Google za pośrednictwem jednej kampanii.
  4. Dążysz do rozszerzenia zasięgu i zwiększenia wartości konwersji w porównaniu do kampanii opartych na słowach kluczowych w sieci wyszukiwania.

Performance Max a inne kampanie automatyczne

W Google Ads dostępne są różne kampanie automatyczne, takie jak elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania. Podobnie jak w przypadku kampanii Performance Max, automatyzacja jest kluczowym narzędziem do dostosowania stawek i wyboru najlepszych treści, np. banerów, tekstów czy logo, w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności reklamy. To, co wyróżnia kampanię Performance Max, to możliwość skierowania jej na wiele kanałów w ramach jednej kampanii.