Jak prowadzić konto branżowe na TikToku?

Written By :

Category :

Uncategorized

Posted On :

Share This :

TikTok w dzisiejszych czasach jest jednym z najbardziej opłacalnych kanałów społecznościowych dla osób, które chcą zaistnieć w przestrzeni internetowej. Filmy na tej platformie potrafią osiągać milionowe wyświetlenia i generować ogromne zasięgi, co przyczynia się również do lepszej sprzedaży naszych produktów czy usług.

Dla właściciela firmy brzmi to bardzo kusząco, prawda?

Jednak jak naprawdę prowadzi się takie konto branżowe na TikToku, żeby dawało one spodziewane rezultaty? 

Dowiecie się tego właśnie w tym poście.

Zdefiniowanie grupy docelowej i celu

Tak naprawdę ten punkt podchodzi pod każde działanie marketingowe. Zawsze musimy ustalić sobie jaka jest nasza grupa docelowa, jaki mamy cel wykonując dane czynności. Warto zwrócić przy tym uwagę na branżę, w jakiej działamy. Zrozumienie naszej grupy odbiorców pomoże w tworzeniu treści, które będą najbardziej przyciągały zainteresowanie i uwagę.

Regularność

Jedna z najważniejszych zasad publikowania na TikToku to regularność. Ważne jest, aby starać się publikować treści w miarę regularnie, ponieważ dzięki temu utrzymujemy zaangażowanie naszych odbiorców, zachęcamy ich do odwiedzenia naszego profilu oraz algorytm częściej będzie nasze filmy wyświetlał zarówno obecnym jak i potencjalnym widzom. 

Skupianie się na trendach

Jedną z głównych funkcji, dzięki której TikTok jest tak popularny są trendy i wyzwania. Niektóre z nich mogą odpowiadać twojej branży. Warto wtedy spróbować je wykorzystać, mogą przyciągnąć uwagę nowych osób, które zostaną już na stałe na twoim koncie. 

Tworzenie autentycznych treści

Ważne jest, aby być autentycznym i prawdziwym. Widzowie bez problemu potrafią zauważyć kiedy coś jest prawdą, a kiedy fałszem. Użytkownicy TikToka bardzo doceniają autentyczność. Dlatego warto dzielić się z nimi ludzkim obliczem swojej firmy, pracowników. 

Oryginalność i kreatywność

Im bardziej zabawne, angażujące i interesujące treści, tym większa grupa widzów. Jeśli chce się mieć duże wyświetlenia, trzeba przyciągnąć przyszłych odbiorców czymś, czego nie widzieli, a chcieliby zobaczyć. 

Budowanie więzi z komentującymi 

Trzeba utrzymywać pozytywne stosunki z użytkownikami reagując w miarę możliwości na komentarze i feedback. Angażować się w relację z nimi.  Pokazuje to, że docenia się ich zaangażowanie.

Dobieranie odpowiedniej muzyki i dźwięków

Wybranie pasującej muzyki do treści filmu jest bardzo ważne. Dobrze dobrana muzyka może nadać filmom uroku, może pomóc z budowaniem odpowiedniej atmosfery czy wywołać konkretne emocje u odbiorcy. 

Analiza

TikTok oferuje narzędzie do analizy wyświetleń i interakcji. Śledzenie go jest niezwykle istotne, ponieważ dzięki niemu można przeanalizować istotne dane, takie jak np. który film miał najwięcej polubień i wyświetleń w miesiące. Pomaga to zobaczyć, jakie treści podobają się naszej grupie odbiorców i zainspirować się na przyszłość. 

Mimo wszystko trzeba pamiętać, że TikTok jest cały czas rozwijającą się platformą. Może ewoluować z dnia na dzień i nigdy nie wiadomo, czego się po niej spodziewać. Dlatego powinno się być gotowym do eksperymentowania z różnymi treściami, w celu odkrycia, co najlepiej odpowiada branży, w której jesteś oraz oczywiście bycie elastycznym.