Instagram dla firmy. Od czego zacząć?

Written By :

Category :

Jak działać na instagramie

Posted On :

Share This :

Instagram jest popularną platformą społecznościową, ale też narzędziem marketingowym, które umożliwia firmom dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. W poniższym artykule przedstawiamy kroki, które pozwolą ci założyć konto dla twojej firmy.

Krok 1: Rejestracja konta

Otwórz aplikację instagram i rozpocznij proces rejestracji. Możesz utworzyć nowe konto, korzystając z adresu e-mail lub konta na Facebooku. Najlepiej jest użyć adresu e-mail związanego bezpośrednio z firmą, aby ułatwić kontakt klientom.

Krok 2: Wybierz nazwę użytkownika i nazwę firmy

Podczas rejestracji zostaniesz poproszony o wybranie nazwy użytkownika, która będzie twoim identyfikatorem na Instagramie. Ważne jest, aby nazwa ta była łatwa do zapamiętania i kojarzyła się z działalnością twojej firmy. Pamiętaj, że nazwa konta może zawierać jedynie litery, cyfry, znaki podkreślenia i kropki. Ta nazwa będzie widoczna na Twoim profilu i będzie używana jako nagłówek Twojego konta.

Krok 3: Dodaj zdjęcie profilowe i informacje o firmie

Możesz użyć logo twojej firmy lub innej grafiki, która najlepiej reprezentuje twoją markę. Następnie wprowadź informacje o swojej firmie w sekcji „Edytuj profil”. Opisz krótko, czym się zajmujesz, podaj adres swojej firmy oraz stronę internetową.

Krok 4: Ustaw konto jako firmowe

Przejdź do ustawień profilu (naciśnij ikonę trzech kresek w prawym górnym rogu i wybierz „Ustawienia i prywatność”). Następnie przewiń w dół i wybierz „Typ konta i narzędzia”, a potem „Przejdź na konto profesjonalne”. 

Krok 5: Wybierz kategorię i ustawienia

W trakcie procesu przekształcania konta w firmowe, będziesz mógł wybrać odpowiednią kategorię dla swojej firmy. To pomoże użytkownikom zrozumieć, czym się zajmujesz. Możesz wybierać z takich kategorii jak chociażby bloger, przedsiębiorca, gracz czy restauracja oraz wiele innych. Od ciebie zależy czy chcesz, aby wybrana kategoria wyświetlała się na profilu.

Krok 6: Skonfiguruj swoje konto profesjonalne

W tym kroku masz do ukończenia 6 etapów:

  • znajdź inspirację,
  • powiększ grupę odbiorców, 
  • zaprezentuj swoją markę, 
  • korzystaj z narzędzi i statystyk,
  • przedstaw nam swoje cele,
  • uzupełnij swój profil. 

Krok 7: Uzupełnij swój profil

Na koniec kilka rad jak uzupełnić profil firmy na Instagramie.

  1. Opracuj angażujące bio. 

Bio powinno w zwięzły sposób przedstawić, czym zajmuje się firma. Skoncentruj się na tym, co wyróżnia twoją markę spośród konkurencji. Dodaj link do swojej strony internetowej lub najnowszego wpisu na blogu, aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia twojej witryny.

  1. Użyj odpowiednich hashtagów.

Hashtagi pomagają użytkownikom odnaleźć treści, które są dla nich interesujące. Wybieraj odpowiednie hashtagi, które są związane z twoją branżą i treściami, ale też wymyśl i używaj własnych. 

  1. Wykorzystaj przypięte posty. 

Przypięte posty, niezależnie od tego kiedy zostały dodane, znajdują się na samej górze listy postów. To dobre miejsce, aby umieścić np. filmik, w którym opowiesz czym zajmuje się twoja firma, zostawisz informację o obecnych promocjach czy najnowszych produktach lub usługach. 

Jeśli dotarłeś do tego miejsca to gratulujemy! Twoje firmowe konto na Instagramie jest gotowe. Teraz możesz zacząć publikować posty i rozwijać swoją markę.